måndag 21 januari 2013

Usch o snö!!

Idag har jag inte gjort något speciellt, förutom att skotta som en idiot (helt i onödan visade det sig)
Jag tog skyffeln o skyfflade bort en hel del snö på våg väg.
Vägen är ca 700 meter lång. Fast det hade bara blåst upp en massa snö på några ställe.
Så jag tänkte. Varför inte?
D e juh lite gratis motion oxå.
I en och en halv timme höll jag på att slita som ett djur.
Sen kom jag in igen. Tog en varm dusch! Sen kommer jag ut i köket och råkar titta ut genom fönstret.

Ja, J-vlar va d snöade och BLÅSTE.
Jag hade alltså skottat helt i onödan. För allt var helt igenblåst igen.

Men men. Jag kom ut med bilen tillslut iaf. Och inatt när jag kommer hem så kan jag se fram emot (fast jag ser inte fram emot det för fem öre) att gå dom där 700 meterna i kylan och mörkret.
Har ni mycket snö??

<3





1 kommentar:

  1. ja en hel del börjar bli trött som fn på det och kallt är det med ;( Vill ha vå snart .men har ju en resa snart att se fram mot :)Hoppas det har slutat snöa nu för er del .

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två. <3