lördag 19 januari 2013

Återvinning av vinglas!

På nyårsafton var vi 7 personer här hemma hos oss.
Jag skulle bjuda på efterrätt i vinglas, fick jag för mig. (Tyckte att det skulle se lite extra festligt ut) jag har (hade) 6 stycken jätte fina glas som jag fått av min bror tidigare. Sen hade vi två vanliga av samma storlek. Så Det blev 6 blå och ett vanligt vinglas. Det gjorde ingenting. Det blev en fin dukning iaf.
Iaf. När vi hade ätit och plockade undan glasen så slog jag naturligtvis isönder ett. O två sekunder senare slog mamma sönder ett.
Jäkla sköra glas. (Ingen skadade sig, så allt var frid och fröjd ändå)
Jag packade väldigt försiktigt ner mina 4 blå och mina två vanliga glas i en låda och ställde den på skrivbordet "så länge"
Häromdagen (ja du vet! Allt tar sin lilla tid här hemma) när jag skulle ställa undan lådan så skramlade det väldigt i lådan. Så jag öppnade och tittade. Två blå och ett vanligt glas kvar. Och en massa glasbitar.
Frågade min man och son vad som hade hänt. Då hade de råkat välta ner lådan och "glömt" att berätta det.
Hmm! Okej att ett barn "glömmer" att berätta det. Men en vuxen karl!!! Jaja.
Ett av glasen klarade sig med bara en avknäckt fot. Så jag tyckte att något ska man säkert kunna använda den till.
Så atteeeehh!!!

<3








2 kommentarer:

  1. fint :) men synd att dom gick sönder ,men men då får man tur att köpa nytt ;) jag skaidag göra en lampa av kukan du har visar på bloggen sen .Den ska få hänga i köket .

    SvaraRadera
  2. Typiskt men fin lykta blev det ju:)
    Trevlig lördag
    Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad eller två. <3